ΤΙ ΕΧΩ ΠΕΙ

Συνέντευξη στην εφημερίδα «Karfitsa»

Συνέντευξη στην εφημερίδα «Karfitsa»
Sat, 26 Mar 2011 11:19:00 +0000

«Ο Καλλικράτης ζητά πολλά, αλλά δεν δίνει πόρους…» Συνέντευξη στον Χρήστο Τσαλικίδη Ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος Κ. Ζέρβας, ο μόνος Θεσσαλονικιός που μετέχει στο δ.σ. της Αττικό Μετρό ΑΕ, μιλά στην «Κ» για το έργο που έχει ξεσηκώσει νέες συζητήσεις (και καθυστερήσεις) μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις του υφυπουργού Υποδομών Γ. Μαγκριώτη για αλλαγή της βασικής γραμμής, με κατάργηση δύο προβλεπόμενων σταθμών και δημιουργία δύο νέων.   Κάνατε μια δήλωση στο δημοτικό συμβούλιο για το μετρό, η οποία έρχεται σε αντίθεση με την κυβερνητική πολιτική και όσα έχει εξαγγείλει ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης. Ένα σχόλιο… Προφανώς δεν υπάρχει αντίθεσή απέναντι στην κυβερνητική πολιτική ή στο Γ. Μαγκριώτη, ο οποίος κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια για να προχωρήσει το έργο. Η συνεργασία μου με την ηγεσία του υπουργείου είναι άριστη και δημιουργική. Εκπροσωπώντας πλέον και το δήμο, εκτιμώ ότι η ευθύνη μου είναι ακόμη μεγαλύτερη.   Ο προβληματισμός μου έγκειται στις καθυστερήσεις και στα αργά ανακλαστικά που συχνά παρουσιάζονται, στα πολλαπλά προβλήματα που έχει αυτό το τόσο σημαντικό αλλά και δύσκολο έργο. Επίσης διαφωνώ στο να δίνονται χρονολογίες αποπεράτωσης του έργου οι οποίες δεν έχουν ουσιαστική τεκμηρίωση. Οποιαδήποτε υπόσχεση στο λαό της πόλης μας πρέπει να είναι αποτέλεσμα συμφωνίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων αλλά και γνώσης των ειδικών προβλημάτων.   Συμφωνείτε με την αλλαγή της βασικής γραμμής; Ένας βασικός λόγος της καθυστέρησης στην ολοκλήρωση αλλά και στη δυσκολία κατασκευής του έργου είναι η κακή αρχική σχεδίαση της βασικής γραμμής. Ο προβληματισμός για την αλλαγή της χάραξης έχει ουσιαστική βάση και θα μπορούσε να αποδώσει οφέλη στο κόστος του έργου και στη λειτουργία του. Πρέπει όμως να έχουμε ένα όριο και έναν ρεαλισμό! Ήδη χάθηκε πολύς και πολύτιμος χρόνος. Οποιαδήποτε αλλαγή δεν πρέπει να γίνει σε βάρος του χρονοδιαγράμματος, κάτι που θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στους κατοίκους και τους επιχειρηματίες του δήμου Θεσσαλονίκης και στην οικονομία της πόλης. Θα δεχθώ οποιαδήποτε αλλαγή από τη στιγμή που δε ναρκοθετεί την κατασκευή του έργου και δεν δημιουργεί καθυστερήσεις. Πιστεύω ότι πρέπει πάση θυσία να κατασκευάσουμε τη λεγόμενη βασική γραμμή, για την οποία υπάρχει και μελέτη και χρηματοδότηση και ανάδοχος.   Έχει γίνει πολύς λόγος για τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου. Ορισμένοι έκαναν λόγο για μπάχαλο, άλλοι είδαν ότι ο πρόεδρος καταφέρνει να ελέγξει τη διαδικασία με άψογο τρόπο. Ένα σχόλιο… Αυτό έχει να κάνει και με την «κοινοβουλευτική» παιδεία μας. Η Πρωτοβουλία είναι μια πολυσυλλεκτική ομάδα που μέχρι τώρα λειτουργεί πολύ καλά και αποφύγαμε κρίσεις σαν αυτές που είχε η παράταξη του κ. Καμίνη στην Αθήνα. Και γι’ αυτό θα πρέπει να δώσουμε τα εύσημα τόσο στον Γιάννη Μπουτάρη με τη χαρισματική του προσωπικότητα όσο και στον Παναγιώτη Αβραμόπουλο, που ως πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου όχι μόνο φροντίζει για την ομαλή διεξαγωγή των συνεδριάσεων αλλά και για τη συνοχή της ομάδας μας.   Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του Καλλικράτη, από την τρίμηνη εμπειρία σας; Ο Καλλικράτης ενώ επιτάσσει πάρα πολλά πράγματα και απαιτεί πολύ άμεσα μεγάλες αλλαγές, δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα τους πόρους, τον τρόπο και τις λεπτομέρειες για να γίνουν αυτές οι αλλαγές. Αλλά έτσι συμβαίνει συνήθως. Οι πρώτοι σηκώνουν το βάρος των μεγάλων αλλαγών. Είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρουμε. Έχω εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας και αισιοδοξώ για το μέλλον.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ